Niels Hagen, een persoonlijk filosofisch weblog

Over: duurzaamheid, film, kunst, liefde, literatuur, muziek, politiek, sport en wetenschap

Album van de week: JD McPherson – Signs & Signifiers

Om tussen alle rotzooi die tegenwoordig uitkomt wat houvast te bieden, begin ik wederom met het bijhouden van albums die in ieder geval de moeite waard zijn om te beluisteren. Wederom, voor de mensen die mij kennen, omdat ik al jaren bijhoud wat mij interesseert op muziekgebied.

Reden van deze hernieuwing is uiteraard het opnieuw uitvinden van het plezierige aan muziek. Heerlijk luisteren, uit je dak gaan, of lekker meezingen. Het kan allemaal.

De plaat die mij geïnspireerd heeft om dit te doen, is Signs & Signifiers van JD McPherson. Voor mij zelf een vrij vreemde keuze: een blues plaat was, op de Blues Brothers na, zeker niet mijn favoriete genre. Dat kan echter snel veranderen wanneer iets uit komt wat doet denken aan voorbij gegane jaren, maar ook zeker moderne invloeden in zich heeft.

Zo’n plaat is deze. Een rauwe stem, begeleidt door instrumenten die de blues kenbaar maken: piano, basgitaar en drums. Meer is dan ook niet nodig om een goede plaat af te leveren.

Een echte aanrader. Met de komende temperaturen kan deze plaat heerlijk als achtergrond dienen om alvast een voorschot te nemen op heerlijke zomers aan het terras met een heerlijke Erdinger.

JD McPherson – North side gal

Geef een reactie

Informatie

Dit bericht was geplaatst op 3 april 2011 door in Muziek en getagd als , , .
