Niels Hagen, een persoonlijk filosofisch weblog

Over: duurzaamheid, film, kunst, liefde, literatuur, muziek, politiek, sport en wetenschap

Nieuwe bieren leren kennen was nog nooit zo makkelijk

337922586_07c49ff028_zHet is tegenwoordig lastig kiezen. Al die verschillende bieren op tap. Keuze uit een ruim assortiment bieren op fles. Zoveel verschillende benamingen, kleuren en percentages. Nooit genoeg tijd om alles uit te proberen. In de kroeg, supermarkt of het bierhuis kun je alle kanten op, waardoor je toch maar voor veilig gaat. Je kiest wat je kent. Een weizen in de zomer, een donker bier voor de koude dagen en een malt als je nog moet rijden. Dat is jammer. Want misschien zitten er wel verborgen juweeltjes tussen de bieren die je zou kunnen drinken. Gelukkig is daar een oplossing voor. Krijg thuis een aantal bier thuis gestuurd, proef ze en weet een volgende keer wat je anders kunt doen. Het is Beer in a Box, een nieuwe concept dat de liefhebber bieren aanraadt, opstuurt en laat proeven.

Marketing

Toegegeven, ik heb helemaal niets met blogs die producten aanprijzen. Zulke blogs zijn in handen van slimme marketingmensen om een grotere afzetmarkt voor hun producten te zoeken. Mensen krijgen die thuis gestuurd en moeten er vervolgens iets positiefs over schrijven. Of liever nog, een video van maken. Inclusief het uitpakken van de doos. Vaak gaat het dan om schoonheidsproducten, snoep of speelgoed. Dat gebeurt nog niet voor Beer in a Box. En dat is ook niet nodig. Het product staat namelijk als een huis en bierliefhebbers zullen het woord vanzelf wel horen. Bijvoorbeeld via een geheel onafhankelijke blog als de mijne.

Ontstaan

Maak kennis met Chris, Victor en Tim, de drie mannen achter Beer in a Box. Ze houden van internet, bier en ondernemen en combineerden dat tot een nieuw concept. In een restaurant in Alkmaar ontstond het idee. Op een tafel staat een doos met enkele wijnen. Chris krijgt deze thuisgestuurd. Speciaal geselecteerd met verhalen achter de wijnen. Bestaat dat ook voor bier, vragen de drie zich af. Nee dus, en zo is het idee geboren.

Product

Elke twee maanden ontvang je als klant een doos bier. Vijf paren verschillende bieren om thuis uit te proberen, speciaal voor jou geselecteerd. De selectie bestaat uit vijf klassen, A, B, C, D en S. Klasse A en B zijn tot zes procent alcohol, klasse C en D vanaf zes procent. Daarnaast zijn klasse A en C licht van kleur en klasse B en D juist donker. Klasse S is de special waarvoor bieren gekozen zijn die bij het seizoen passen, zonder beperking in kleur of alcohol gehalte.

Boxen

Klinkt goed, toch? En het wordt nog beter. Er zijn namelijk meerdere mogelijkheden om een bestelling te plaatsen. Zo kun je éénmalig een losse box bieren bestellen. Ben je wat avontuurlijker? Dan neem je natuurlijk direct een abonnement. Elke twee maanden ontvang je een nieuwe box. Weet je het niet helemaal zeker, maar wil je wel op de hoogte zijn en eventueel direct kunnen bestellen? Dan is er de Flexbox. Elke twee maanden krijg je bericht over de inhoud van de box maar behoud je de vrijblijvendheid om die wel of niet te bestellen. Zo simpel kan het zijn.

Media

Vooralsnog lijkt het om een klein initiatief te gaan. Bij de eerste zending werden vijftig boxen rond gestuurd. Maar wie weet hoe snel het kan gaan. Wil je direct een bestelling plaatsen, meer informatie ontvangen of gewoon op de hoogte blijven? Ga dan naar de website, Facebookpagina of Twitteraccount van Beer in a Box. Laat ook vooral weten wanneer je een box besteld. Foto’s van het unboxen worden verzameld via Pinterest. Ziet er heerlijk uit, toch?

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Informatie

Dit bericht was geplaatst op 28 februari 2015 door in Leven en getagd als , , .
%d bloggers liken dit: