Niels Hagen, een persoonlijk filosofisch weblog

Over: duurzaamheid, film, kunst, liefde, literatuur, muziek, politiek, sport en wetenschap

Het festivalseizoen is geopend

WTWTAVrijdag 4 maart is het zover. Dan begint mijn festivalseizoen met Where the Wild Things Are. En wild gaat het worden. Met een groep Festileakers blikken we vooruit op het komende seizoen maar zullen we net zo goed gaan genieten van dit eerste festival. Waarvan? Dat moet nog blijken. Op voorhand zijn er natuurlijk wel enkele tips die ik graag met jullie deel.

Muziek

Natuurlijk staat op ieder muziekfestival muziek op één. Zo ook op WTWTA. Zo op het eerste oog gaat het vooral in de nachtelijke uurtjes feest worden. Met Weval, Larry Gus, Joost van Bellen en Young Marco ziet het nachtprogramma er in ieder geval aantrekkelijk uit. Andere optredens waar ik naar uitkijk zijn die van King Gizard & The Lizard Wizard, Dollkraut, Fat White Family, Birth of Joy en Bob Moses. Nu ik het zo opschrijf, zie ik dat mijn programma behoorlijk gevarieerd is.

Actie

Daarnaast is er op WTWTA een mooi randprogramma waar andere festivals van kunnen leren. Ik wijs graag op de onderdelen waar deelname van het publiek verwacht wordt. Op vrijdagmiddag kun je direct aanschuiven bij de popquiz. Zaterdagochtend staat in het teken van indiebingo. In de middag is het tijd voor rummikuppen. Goede toevoegingen die je eens wat anders laten doen dan met lauw bier naar de zoveelste band kijken.

Literatuur

Ook aan literatuur is op het festival in bungalowpark de Eemhof geen gebrek. Das Mag mag haar onlangs gestarte uitgeverij promoten terwijl The School of Life twee lezingen geeft. Voor mij een kans om op laagdrempelige wijze met beide concepten in aanmerking te komen. Beiden volg ik al enkele jaren via Facebook en artikelen in verschillende media. Ondanks dat heb ik weinig meegekregen van de inhoud van beide initiatieven. En dat terwijl ik erg begaan ben met zowel literatuur als filosofie. Een mooie kans om van beide platformen meer te leren kennen.

Hoogtepunten

Maar natuurlijk draait het ook op WTWTA om muziek. En dat gaat met de line up zeker goed komen. Naast eerder genoemde namen staan namelijk ook nog enkele headliners op het programma van het festival. Met De Jeugd van Tegenwoordig, Balthazar en De Staat heeft iedere dag een band die voor een feestje weet te zorgen. Ik hoef me dan ook niet druk te maken dat het een saai en eentonig weekend gaat worden. Het festivalseizoen kan niet vroeg genoeg geopend worden!

2 reacties op “Het festivalseizoen is geopend

  1. Myriam
    2 maart 2016

    Geniet er van zou ik zeggen!!!

    Liked by 1 persoon

  2. Pingback: Aan de kinderen (of niet) | Niels Hagen, een persoonlijk filosofisch weblog

Geef een reactie

Informatie

Dit bericht was geplaatst op 2 maart 2016 door in Muziek en getagd als , , , , , .
